onsdag 27 juni 2012

Allt blommar


Det är rätt intensivt i naturen nu. Allt blommar så att det är svårt att välja vad jag ska titta på. Mest blir jag bekymrad för att allt det vackra som jag längtat så efter snart ska vara borta. Rosen sitter på en vitblommande buske. Jag undrar lite över hur ett så påtagligt skärt blad kan vara möjligt.


Som du ser så blommar de andra vitt. Huset börjar bli klart. När bilden togs i söndags fattades bara fönsterblecken och att sätta tillbaka stuprören. Nu jobbar en plåtslagare för fullt med att få till det
.

I och med den slöhet i trädgårdsskötsel som husjobbet medfört har vi jättegott om prästkragar på gräsmattan. Det lyser vitt från många hörn.


Nyponrosorna blommar också. De är vackra fast där går ju blomningen över rätt fort.


Flädern blommar, men jag tror inte att vi orkar göra saft i år. Här ramar den in vår gatas hastighetsnedsättning på ett fint sätt.



 Här är slutligen blåeld. Den snygga plantan växer på en grusad parkering rätt nära infarten till vår gata. Klicka på bilden så ser du hur tjusig den är.

Inga kommentarer: