fredag 17 maj 2013

17 maj



Idag är det 17 maj och ett härligt väder. Jag tänker sitta i solen på min baktrapp en rejäl del av dagen. Det brakar på mot sommaren nu. Eken blommar och fåglarna sjunger närmast ikapp.




Vårt stora gamla körsbärsträd är i full blom. Vi brukar just aldrig få några bär. Dom tar fåglarna hand om, men den är fint både nu och senare.



Under körsbärsträdet planterade jag ett par skott nunneört, som jag fick av en kompis. De har spritt sig rätt rejält så nu är det lila kluttar lite varstans. Maken får inte klippa gräsmattan än. Jag vill att vårblommorna ska hinna blomma färdigt så de kommer igen nästa år.




Gullvivor har vi också en del av och de motiverar ju också klippförbudet.



Grannen har varit vänlig och planterat ett japanskt körbärsträd alldeles intill oss. Fint!


Men det gäller att inte glömma att även mindre önskade blommer kan vara granna.

Inga kommentarer: