måndag 18 augusti 2014

Kräfttider

              Den 8:e augusti åt vi de här kräftorna. Det är ju ett tag sedan, så jag borde ha bloggat förr. Den dagen var min pappas födelsedag så kräftorna hade sin plats där även förr i tiden. I år är det 128 år sedan han föddes. Känns lite märkligt. Pappa blev ganska gammal, men var pigg uton sina två sista år när har tappade kollen på världen. Då fick han bo på sjukhus. Mamma tyckte att vi skulle fira hans födelsedag fast han inte fattade det. Det tyckte inte jag!
Jag åkte in till stan och hamnade på Sergels torg. Där skulle det  bli en demonstration mot USAs angrepp mot Cambodja. Såna demonstrationer vaar ju vanliga då.  Det tyckte jag att jag kunde delta i. Det började regna men bredvid mig stod en kille med paraply. Det var 41 år sedan. Vi trivs ihop fortrarande.

Det har inte blivit av att skriva i sommar. Jag har haft elände med allergiutbrott. Det först kom sedan jag ätit en näve jordgubbar strax före midsommar så jag trodde att  jag blivit känslig för dem. Det senaste kom förra veckan. Det var mycket tydligt med att påpeka att jag inte tål färskpotatis. Så nu vet jag det och kan kanske undvika de läbbiga utslagen.                                                               +.

1 kommentar:

Vi i Kasperian sa...

Ditt inlägg kom mig att tänka på att det är 115 år sedan MIN pappa föddes - och 41 år sedan han dog...
Tursamt att det fanns en man med paraply bredvid dig, för 41 år sedan. :)
Hoppas du kan undvika allergiutslagen i fortsättningen - de verkar väldigt besvärliga.
Hoppas också att dina innetomater gav/ger god skörd. :)
Berit E