söndag 19 juli 2015

Sommarmuller med kaffe

Åska är tjusigt men det känns att vi människor är rätt små mot de makterna. Nu är det  dags för sånt väder även här.   Bilden ovan  tog vår son för ett par veckor sedan när det mullrade över Gardasjön.
Men nu står fruntimmersveckan framför oss och då brukar det verkligen regna och mullra till blötan Jag som heter Margareta har många minnen av oläpliga regnskurar den dagen. Jag brukade vara på mina morföräldrars sommarstuga i Tullinge på somrarna, när jag var barn. Margaretadagen firades med fika för grannarna. Då var det lämpligt att vi kunde vara ute för stugan var inte stor. Men det slog sällsn fel utan började mullra från Tumbahållet och sedn fick var och en ta in sin kopp.
Åskväder vanliga dagar gillade jag. Mormor brukade muta mig med kaffe då. Det var populärt när jag var under skolålder så jag såg med förväntan mot mörka moln vid Tumba.

Inga kommentarer: