fredag 15 maj 2009

Hinna se allt vackert

Det här med att vara pensionär har fördelen att ingen bestämmer över min tid. Idag var det underbart väder, som gjort för en utflykt. Vi åkte så långt ut mot havet som går här – till Ankarudden på Torö söder om Nynäshamn. Det var visst tryck av stora grå suvar på vägen. Misstänker att några kompade ut tidigt från jobbet för att ta sig till sommarstugan i godvädret.


Så här vackert var det alldeles vid en av bryggorna. Blåstången syntes i vattnet och det var bara småkrusningar på ytan.


När vi vände bilen för att köra tillbaka fanns denna gullvivsäng framför oss. Det luktade väldigt gott däroch fågelsången var fantastisk. Visst är det en bild att spara för att ha att titta på när det blivit november!


Att det inte alltid är så här lugnt ute mot havet syntes alldeles i närheten. Den här tallen har fått kämpa mot vädermakterna.


Vägen dit går genom en större bokdunge nära Herrhamra gård. Man behöver inte ta sig till Skåne för att få njuta av den här synen.


Vi stannade tillslut på en p-plats för att få vår matsäck. Så här fint var det bredvid oss.

1 kommentar:

BeritElisabet sa...

Du visar fantastiska bilder. Och vad mera är – de flesta är från trakter som jag också känner till väl. Ser att du tidigare farit utefter Klämmingen – visst är den vägen vacker! Förra sommaren visade jag också en del bilder därifrån, och från Mariefred. Och så har du varit ute på Mörkö – har du upptäckt att om man vill plocka slånbär, då är det dit man ska åka på hösten.

Bilden på den ensamma tranan bland gässen – där den är tagen har jag stannat bilen många gånger och betraktat fågellivet ovanför dammen och vassen. Har sett flera tranor där, men då hade jag ingen kamera med mig. Och när jag HADE det så fanns bara gäss. (Jag bor i närheten.) Har tidigare bott mittemellan Järna och Hölö.

Dina senaste bilder är också fantastiskt fina. Och sådana där märkliga trädstammar älskar jag. Och stubbar. Överhuvudtaget allt märkligt man kan se om man har ögonen med sig. Hoppas du fortsättar att dela med dig av dina bilder! Och nu prenumererar jag på din sida, så att jag inte går miste om uppdateringar!
Vill du titta in hos mig så är adressen www.belof.se
Ha det gott!
Berit Elisabet