tisdag 8 maj 2012

Huset får isolering


Jag måste få börja med en blombild. Det är ju så vackert nu. Sådana  nunneört fanns i trädgården i mitt föräldrahem. Jag har fått ett par plantor av en god vän och de sprider sig bra till min glädje.





När de knackade ner den gamla putsen dammade det rätt rejält. Så här såg det ut på tröskeln till vår ytterdörr. Obs att dörren verkligen inte varit öppen när de rev. Dammsugardags!




Här har de spikat upp reglar, som ska hålla den nya isoleringen på plats.


Utsikten från övervåningen är inte den bästa. Så här ser det ut när maken dragit upp rullgardinen i sitt sovrum. Garagegången anas vagt genom plasten.


Här kommer isoleringen. Grabbarna fick verkligen slita för att få de stora balarna till en vettig lagerplats.



Så här ser det ut när isoleringen kommit på plats.


Och sedan hålls isoleringen fast och torr av tjärpapp. Halva huset var klart så här långt i helgen. Nu kämpar de på med resten. Sedan är det tid för målarfärg och bräder.
Jag är mycket imponerad av den ordning grabbarna har på bygget. Inga brädstumpar ligger vid sidan utan hamnade i ett bilsläp som hämtades då det var fullt.. All plast som kom med isoleringen stuvades prydligt i sopsäckar och togs med när de åkte. Det är bara en del nerfallen puts som ligger och de bidrar väl till kalk i mina rabatter.

1 kommentar:

Beppan sa...

Härligt när allt är på plats! Så varmt och gott det ska bli hos er nästa vinter. Värt lite stök och bök...

Här värmer solen upp huset nu, men snön ligger fortfarande djup på tomten. Bor i en norrsluttning, så det tar sin tid.