söndag 14 oktober 2012

Höst


Jag satt här alldeles utanför Salems golfbana förrförra helgen. Mina killar var i skogen bakom och plockade trattkantarellser. Solen sken och jag hade en bra bok så väntan gick lätt. Sedan körde vi hem och det var dags för rensning. Det tog sin tid för de hade plockat rätt mycket. Sedan gjorde sonen köttfärsröra på älgfärs med mycket trattisar i. En god helgmiddag.



Förra lördagen var vi här. Inte en svamp i sikte så rensningen slapp maken. Men visst ser bilden ut som det är svårt att se skogen för alla trän.


För fjorton dagar sedan hade vi så här mycket äpplen på det godaste trädet. Sedan dess har det blåst så att mycket åkt ner att det nu lär bara vara ett kvar, som jag får till frukost i morgon.


Jag avslutar med några moln, som speglar sig i ett fönster. Visst har det blivit fint med de nya väggarna.



Inga kommentarer: