måndag 1 oktober 2012

Höstfärger


I går var det vackert väder så vi bestämde oss för att motionera bilen. Lite kollade vi efter svamp, men den vanligaste svampen bredvid vägen var ledsen smörsopp. Det har tydligen blivit väl mycket regn även för svampen. Men lite kantareller och taggsvamp fick vi. Fyndet räckte lagom till en god svampsoppa.


De här korten är tagna vid vägen in till Stutby, Sorunda. Höstfärgerna är fina i träden. Det grå molnet häckar hotande överallt, men regnet dröjde ända till i natt.




Det är fina färger i träden hemma också. Till höger om flaggstången syns en stor bok, som håller på att byta färg.

5 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Det är alltid roligt att se dina bilder. Ibland skulle jag vilja skriva en kommentar till någon av dem. Till exempel.
Jag har försökt några gånger, men gett upp pga de fullkomligt oläsliga tecken som begärs för att bevisa att jag inte är en robot.
Just den här gången var de faktiskt möjliga att tyda, och det på en gång!
Men du kanske inte är så road av reaktioner, och i så fall är det ju helt okej.
Men lite intresserad är jag ändå över varför du har aktiverat den här funktionen. Jag har ju två bloggar, och har inte ens aktiverat moderatorfunktionen. Det har aldrig behövts, tror att jag under årens lopp fått endast två oönskade och märkliga kommentarer.
Hur som helst önskar jag dig en fin höst, och när frosten väl kommer, så kommer löven att glöda än mer. :)
Gott förresten, att du fått en fungerande ramp.

PS. Det är ju faktiskt inte Kasper, utan Kaspers matte som skriver, men att kommentera på annat sätt än med inloggningen fungerar ju inte heller... (du gör det inte lätt för dina läsare... :)

Margareta Lundgren sa...

Visste inte att jag hade den fåniga inställningen. Ändrat. Margareta

Berit Elisabet sa...

Skriver igen nu, för att se hur det fungerar.
Och det är verkligen inte alltid lätt att förstå sig på alla möjligheter som erbjuds, och vad de medför för besökare.
Jag är fortfarande inloggad som Kasper, men ser att jag tydligen kan lägga in både namn och URL manuellt.
Ska nu se om jag slutat att robotmisstänkas, också. :)

Vi i Kasperian sa...

Hurra, sa matte, nu gick det ju som en dans!
Och så önskar vi dig en fin kväll!

Beppan sa...

Härlig höst just nu! Önskar att vi får njuta av de fantastiska färgerna länge!!

Kul att ni hittade svamp - åtminstone tillräckligt för en god soppa. Jag har inte plockat en endaste en i år. För torrt uppe i Norrbotten när den skulle växa till antar jag.