måndag 28 oktober 2013

Höst





De gamla kärleksörterna är fina nu. Jag har rätt många av dem så jag struntar i att plocka in några blommor. De slår ju rot så lätt i vasen så det blir en ny planta i kruka till våren.




Nu ha även eken nästan blivit av med alla blad. Det rasslar bruna blad på marken och en första klippning med gräsklipparen är klar. Idag ska det ju bli hård blåst från söder. Hoppas klippningen funkar så att inte allför mycket hamnar hos grannarna.

Berberisen har förlorat sina blad, men bären lyser lika fint röda.

Ett par trevliga målare ska reparera vår övre hall. Just där och då verkade det rörigt. Men det håller på att  bli jättebra. Jag återkommer när vi fått ordning på tavlor och sånt.

1 kommentar:

Vi i Kasperian sa...

Jo, nu är det verkligen höst - ingen kyla, men åtminstone hos mig grått.
Och fy så tidigt det blir mörkt! Jag önskar vi slapp ställa tillbaks klockan på hösten!

Hos mig får löven ligga - jag räfsar i vår!
/Berit E