söndag 17 november 2013

Nymålat och fint














Så här ser det ut i vår hall nu. Tapeterna är slipade, spacklade och målade. Mitt motionsband, rampen jag behöver för att ta mig dit och rollatorn pryder knappast bilden men  de behövs. Novemberkaktusarna har börjat blomma och grannfrun kör sista gräsklippningen utanför.
Trappan ner. Numera inte äppelgrön vägg utan fint målad. Jo det behövdes ställning för att nå. Tavlan i mitten visar bilder från min farfars prästgård för hundra år sedan.
Spegeln har varit min farmors.Skönt att dörrarna blev vita nu. Den vänstra dörren behöver nytt handtag. Inköpt så det kommer väl upp snart.
Det lilla toat på bottenvåningen har också fått ny färg.
Liksom köksingången och trappan ner till källaren. Skönt att det inte är avskavt och fult längre.
De som målade var från samma fina firma som målade vårt hus utanpå förra sommaren - Granath & Polsk Måleri.







Inga kommentarer: