söndag 18 januari 2009

Min favoritbåt



Här är färjan Karin som går över Skanssundet mellan Grödingeudden och Mörkö. Den är en av de få båtar jag ibland vågar mig ut med. Båtar känns alltid så farligt ostadiga när de rör sig på vattnet…


Men när vågorna är så här måttliga törs jag. De svarta prickarna är sothöns, klicka på dem så ser du dem bättre. I bakgrunden syns Mörköstranden om än suddigt.


Här har jag vänt kameran åt andra hållet och fåglarna vid Grödingesidan kommer med. Kolla noga på den yttersta högra ”stenen”. Det är en svan.
När det är vågor brukar jag inte komma längre än till vändplanen här bredvid, men det är också en fin plats för en fikapaus. Ibland kan man då se stora båtar komma förbi – det här är stora båtvägen till Södertälje. Sommartid är det också en trägen fritidsbåttrafik här.

Inga kommentarer: