tisdag 6 januari 2009

Solnedgång på trettondagen


Plötsligt var det väldigt vackert på den nyss så gråa himlen. Jag försökte fånga det med kameran, men det var inte lätt. Kameran visste ju mycket bättre än jag vad jag ville fota så den ställde friskt in skärpan på allt möjligt annat än himlafärgerna.
Den här bilden blev nästan som jag ville; ekgrenarna i förgrunden går an.

Lite uppmuntrande att se något vackert. Jag höll just på att göra en ny bröddeg. Idag har vi nämligen skamligen misslyckats med ett surdegsbröd. Vi har ett gott råd att ge: Om du följer ett recept så är det ändå tillåtet att kolla om degen känns bra! I vårt försök blev det så snålt med mjöl att det färdiga brödet blev som tjockpannkaka. Inget att ha till gravlax. Passar bättre till fågelmat!

Och nu faller snön i tjocka flingor. Den vackra himlen syntes väldigt kortfattat idag.

Inga kommentarer: