söndag 29 augusti 2010

Slut på sommaren?


Den här sommaren har jag ofta känt mig sitta på en playa, men igår insåg jag att det var slut med paraplydrinkarna för i år: grannarna monterade ner sin badpool. Den ser ju ganska ledsen och avdankad ut när den saknar både vatten och metallstöd. Den har framför allt glatt mig då det varit små besökande barn som tjoat och plaskat. Att se och höra glada barn blir man själv glad av! Det syns också på fotot att mitt försök till blomsteräng blivit skäligen vildvuxet. Nu är det mest stora sjok av gul kärringtand. Nå det är snart dags att avverka den inför hösten.


Annars har jag det bra när jag sitter på min baktrapp. Jag brukar ta ut det jag behöver i den här fina korgen. Korgen är rejält gammal men handtaget på längden gör den lätt att bära. Jag fick den ursprungligen för att kunna hålla ordning på mina leksaker. Ordning var ju viktigare förr än nu. Med bok, radio och den batteriförsedda flugsmällan är jag väl rustad.


Idag har Nisse klippt gräsmattan. Man kan rakt inte tro att den var brun av torka för en månad sedan. Han hade nog väntat väl länge med den här insatsen för gräsklipparen hostade och stannade med jämna turer. Inte ens en ny klippare med drivning på hjulen klarar att ta vilka tuggor som helst.

Inga kommentarer: