fredag 11 februari 2011

Onödigt snöfall


Titta ut genom mitt köksfönster! Det har snöat intensivt sedan i går kväll. Utetaket var i stort sett snöfritt innan eländet singlade ner. Nu är det rätt mycket igen. Det har tydligen även ”snöat vågrätt”. Det har lämnat ett spetsmönster på fönsterrutan. Om jag tittar mot min baktrappa ser det också snöigt ut. Jag tror att du förstår varför jag tog korten genom fönsterrutor idag.


Så här ser utsikten ut från fönstret mot bygget. Om du klickar på bilden ser du att det röda huset tvärs över också åkt på vågrätt snöfall. Grunden de göt i onsdags lär ha ett bra snötäcke
nu.


Men nu syns det verkligen hur mycket snö som kommit. Bilen var ute och rullade igår. Det var barmark där den står och inne i syrénbersån var den lilla buddhabilden snöfri. Det bilen riktar sig mot var en snöfri om än lätt isig gång i går.


Titta! Det har kommit nästan 4 dm snö. Skönt att vi köpte en snöslunga, men den har svårt att tugga i sig så mycket snö och maken blir bra snöig då han kör den.

Inga kommentarer: