fredag 21 januari 2011

Det nya huset är på G

Jag har ju tidigare lagt upp en del bilder av hur ett skröpligt hus här i kvarteret revs. Tidigt denna vecka var bjärt klädda killar igång och satte upp pinnar. Jag antar att de visar det kommande husets ytterform. De syns inte på fotot. Dagen efter kom en grävskopa till den tomma snöiga och satte igång. Den gröna boden står på närmsta grannens tomt. Bakom den ska det nya huset komma. Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild och lägga ut varje vecka så fler kan se det växa fram. Spännande. Undrar hur det kommer se ut.


Det är bara mulet, halt och eländigt nu så jag piggar upp mig med att använda några solbilder. De är från samma biltur som förra bloggen, men nu har jag lärt mig att beskära bilderna. Ny dator med nya program ger utrymme för att lära sig nya saker!

Bilden är tagen nära Salems kyrka. Jag tyckte att ladutaket såg kul ut, när snön tog sig ner därifrån.


Här är en vacker backe några kilometer senare. Alldeles bredvid är en hage med ekar och slån och utanför den finns en fin runsten Här har människor bott i mer än tusen år. Hoppas det snart blir dags för sippor här!

Inga kommentarer: