onsdag 12 januari 2011

En bilfototur



I min förra blogg klagade jag över att det var så svårt att stanna och fota, när vi är ute och åker. Helst vill vi bara köra på och njuta av att det är vackert. Jag fick som kommentar det goda rådet av Beppan att försöka. Så i måndags satt jag med kameran beredd när vi tog en sväng runt Södertälje. Här har vi just passerat Hågelby och gläder oss åt det soliga berget som nu syns bra eftersom kransen av aspar inte har löv så här års. Närmast vägen blir det suddigt på fotot eftersom bilen rör sig.


Vi åkte vidare förbi Alby, passerade Botkyrkas gamla kyrka och sedan kom med tiden Salems också gamla fina kyrka. Konstigt att tänka sig att de här kyrkorna har legat här i tusen år. Undrar hur det såg ut bredvid kyrkan då. Här kom skuggan av vår bil med på bilden!


Här är vi på hemväg. Bilen är vid Tullinges gamla station, där man har utsikt över Tullingesjön. Maken körde men jag försökte fota förbi honom. Kolla på yttre backspegeln! Där kom några fler av björkarna med. Beppan har rätt. Det går att fota trots att bilen rullar.

Det kom surt efter den vackra turen. Vi måste ha kört på något vasst under bilturen för morgonen därpå var vänster framdäck platt. Däckkillen sa att vi behövde nytt däck så nu har bilen drivande framhjul nya däck och vi blev en aning fattigare.

1 kommentar:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Jag bor i just Södertälje.Och brukar ta kort på bussen med min mobil-kamera.I regel så har bussfönstren inte rengjorts på bra länge och så blir det att hela bussen syns på fotona,motsatta fönstret syns.Det blir som en spegel nästan.Så det blir inte många kort som jag kan använda.

Dina foton är perfekta.